מחר: הכרעת הממשלה בנושא פתיחת עסקים בשבת

    המפלגות החרדיות: לא להסכים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו
    איתי גדסי 2 Comment on מחר: הכרעת הממשלה בנושא פתיחת עסקים בשבת

    המפלגות החרדיות דורשות שהממשלה תצביע נגד פתיחת העסקים בשבת • הבית היהודי הודיעו כי יצביעו נגד אישור פתיחת העסקים • לפני ישיבת הממשלה ייפגשו ראשי הסיעות החרדיות ויבהירו לרה"מ את עמדתם

    המפלגות החרדיות: לא להסכים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת פתיחת העסקים בשבת החלה והעובדה שנושא פתיחת העסקים בשבת מונח לפתחה של הממשלה היא בשל העובדה שאישור חוקי עזר עירוניים הוא בסמכותו של שר הפנים.

    שרי הפנים שקדמו לדרעי התחמקו מקבלת החלטה בנושא חוק העזר החדש של תל אביב. דרעי עצמו דרש שתתקבל החלטה של הממשלה כולה ולא שלו בלבד.

    לפיכך, הקימה הממשלה ועדת מנכ"לים מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, ובהשתתפות המנכ"לים של משרדי הכלכלה, המשפטים והדתות, והיא הוקמה כדי לדון בפתיחת בתי עסק בשבת בתל אביב, אלא שזו הציעה מספר חלופות ולא הגיעה לפתרון מוסכם.

    הצעה ראשונה: לאשר את חוק העזר העירוני בתל אביב לפתיחתם של כ-180 בתי עסק בשבת (שמהווים כ-40% מהעסקים שפתוחים בימי חול).

    הצעה שנייה: להוריד ב-20% את מה שעיריית תל אביב מבקשת.

    הצעה שלישית: לאפשר את פתיחתן בשבת של חנויות נוחות ומתחמי קניות מחוץ לערים בלבד ולמנוע פתיחת עסקים אחרים בתוך הערים.

    הממשלה צפויה מחר להגיש את עמדתה ולבחור באחת משלוש האופציות שהונחו על שולחנה. זאת, כדי לאפשר לפרקליטות המדינה להגיש את עמדת המדינה לדיון בבג"ץ בנושא זה שקבוע ל-23 בחודש. עיריית תל אביב עתרה לבג"ץ נגד הממשלה על שאינה מאשרת את חוק העזר שלה המאפשר פתיחת 160 פיצוציות ומינימרקטים בשבת.

    המפלגות החרדיות מצידן, דורשות שהממשלה תחליט ביום ראשון על סגירת הפיצוציות והמינימרקטים בתל אביב בשבת.

    עמדתה המגובשת של הנציגות החרדית (ש״ס ויהדו״ת): לא להסכים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו.

    נציין כי לפני ישיבת הממשלה תיתכן פגישה של הנציגים החרדיים עם נתניהו לליבון הנושא.

    ממפלגת הבית היהודי נמסר: ״מעמדה של השבת בישראל בלתי ניתן לערעור, היא נכס לאומי שיש לשמרו כפי שהוא. כל שיח, עיסוק ועניין בדבר שינוי הסטטוס קוו הקיים חייב להיעשות בהידברות ובהסכמה.

    "אי לכך, שרי המפלגה יתנגדו לשינוי חוקתי כלשהו בצביונה ובסטטוס-קוו הקיים במדינה עוד מהקמתה".

    מנכ"ל ארגון ישראל חופשית וחבר מועצת עיריית תל אביב מיקי גיצין: "חילוניים ודתיים כאחד לא מצפים שיסגרו את תל אביב או כל עיר חילונית אחרת באופן הרמטי בשבת, ולכן כל ההתעסקות סביב הנושא היא התעסקות פוליטית גרידא. ההצעה שהגשנו היא הצעה מאוזנת שמדברת על פתיחה מתונה של עסקים בשבת, שהתקבלה באופן דמוקרטי על ידי חברי המועצה ולכן על הממשלה לאשר אותה. מי שחושב שהוא יהפוך את תל אביב לבני ברק או לבית שמש טועה, והתהוות של שיח כפייתי מהסוג הזה יוביל לפילוג ציבורי שאין לו מקום ובטח שאין לו סיבה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי האפשרות שלך לינצל מחקירות זה לסגור תעסקים בשבת

    2. 1

      לכבוד כבוד שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שלום וברכה

      א.נ.
      הנדון : אפליה כנגד תלמידי החינוך החרדי במדינת ישראל
      מכתב זה נשלח אליך,הואיל ולפי עדותך שר החינוך נפתלי בנט נוהג בהגינות ובידידות כלפי החינוך החרדי וקשוב לפניותך (להלן ציטוט מדבריך לאחרונה בכנס שהתקיים בכינר:"כשהודעתי על הברית עם בנט לא הבינו אותי. אבל אמרתי לכולם: חכו ותראו. זה בנט אחר. לא מה שהיה פעם. העוזר של בנט, טל גן צבי, מוצלח מאוד". )
      לידיעתך,
      בימים הללו פורסמה הודעת משרד החינוך כי מעתה הוא יוסיף מידי חודש עשרות אלפי ש"ש לכל כיתה במוסדות המוכש"ר, אלא שלתדהמתנו התוספת ניתנה אך ורק למוסדות הנוצריים,כלומר, לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתים. אפליה פשוטה ,ברורה וצורבת –
      לילד בבית ספר נוצרי – יש תוספת .לילד בבית ספר חרדי – אין.
      זה מכבר יצר משרד החינוך אפליה בין ילד לילד במוכש"ר ,שכן בעקבות שביתת בתי הספר בשנה שעברה הם (הנוצריים) קיבלו באופן חד פעמי 3,200 ₪ לתלמיד שהם 50 מיליון₪ , והנה עתה ,מעמיק המשרד בעשרות מונים את האפלייה של המגזר החרדי במוכש"ר.
      למרות שסיעת יהדות התורה בכלל ואתה בפרט ,משמעותיים מאוד ליציבות הממשלה הנוכחית , מרשה לעצמו משרד החינוך לפעול לאי שוויון בחלוקת המשאבים ולאפליה ופגיעה בציבור החרדי ,התלמיד החרדי במוכש"ר הם השקופים האמיתיים בקדנציה הזו, הוא נאלץ להסתפק בפירורים ומופלה לרעה ,ואילו התלמיד הנוצרי מקבל תקציבי עתק אך ורק בשל דתו.
      איש אינו יכול לקבל אפליה על רקע דתי כשהמשמעות של להיות יהודי חרדי במדינת ישראל היא פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת בתקציבי החינוך של ילדיך .לצערנו ,חברי הכנסת החרדים אינם נלחמים כפי שהם יודעים ויכולים כנגד מציאות בלתי נתפסת .במדינת היהודים ,יהודים מופלים לרעה כבמדינות אירופה בימים של אנטישמיות ופוגרומים. " עולם הפוך ראיתי "
      איך נוכל לקבל פגיעה פעם אחר פעם בילדים תמימים .כשמגיעים לחינוך ילדים חרדים ,משרד החינוך אוטם את העינים ,את הפה ואת האוזניים כדי לא לראות את הקיפוח ,לא להאזין לקולות המופלים ולא לזעוק לנוכח האפליה שהוא עצמו גרם ומקבע ומחזק.
      עקרון השיוויון מחייב גם את משרד החינוך .גם תלמידים חרדיים ראויים לקבל את השירותים הבסיסיים שמגיעים להם כאזרחים שווי זכויות ,כשזה קורה והסיעות החרדיות אינן מרימות קול ומשתמשות בכוחן ? אנה אנו באים ?
      אנו מבקשים כי תפעל בכל הכח להסדיר השוואת זכויות מוסדות המוכש"ר החרדים שלא יופלו לרעה אל מול הנוצרים, כמי שיזם וטען לברית פוליטית עם בנט וכמי שעומד בראש מפלגה חרדית גדולה וחשובה.